logo
SZOMBATHELYIEVANGÉLIKUS EGYHÁZKÖZSÉG

Gyülekezeti kirándulás

Pünkösd vasárnapját megelőző szombaton már hagyományosan gyülekezeti kirándulásra mentek a szombathelyi evangélikusok.

Hosszú évek hagyománya, hogy a Szombathelyi Evangélikus gyülekezet tagjainak egy csoportja, élén a vezető lelkésszel, -Gregersen-Labossa György lelkész úrral-, gyülekezet és közösségépítő célzattal kirándulni megy. Az elmúlt néhány évben a Trianon által elcsatolt magyarlakta területeket, Burgenlandot, Muravidéket látogattuk meg.

Idén 2016-ban 45 fővel a Felvidék egy részére, Csallóközbe kirándultunk. Mielőtt még átmentünk volna a Dunán a mai Szlovákia területére, Lébényt ejtettük útba. A település már a rómaiak idejében is lakott volt, melynek számos nyomát megtalálták. A kisvárosban található egy az 1200-as évek elején épült románkori templom, ami hasonlatos mint Ják temploma, csak valamivel kisebb és nem olyan díszes. A római katolikus templom után a településen élő evangélikus gyülekezetet látogattuk meg. Koháry Ferenc lelkész úr rövid áhítata után beszélt a gyülekezet életéről, történetéről. Lébényi hittestvéreink a gyülekezet közösségi termeiben tízóraival vendégelték meg utazó csapatunkat. Győr-Vámosszabadi után az 1990-es évek végéről a híradásokból elhíresült Bős/Gabcikovó-i víztározót és vízierőművet néztük meg. A tengernyi víztározó monumentális látvány, a hajózási zsilipek pedig érdekes, térségünkben nem látható élményt nyújtottak.

Utunk következő állomása, a térség legjelentősebb városa Dunaszerdahely volt. Szakavatott vezető segítségével megismerhettük a város múltját, jelenét és látnivalóit. Megállapíthattuk, hogy a letűnt szocializmus szomorú emlékei, a panelrengeteg házai ott is épp úgy megtalálhatóak, mint szűkebb pátriánkban. Következő állomásunk Nagymegyer, ez a mintegy 8600 fős kisváros volt. A város nevezetességeit bemutató Varga László tanár úr, helytörténész elmondta, hogy a lakosság mintegy 75%-a még ma is magyarnak vallja magát. Elgondolkodtató azonban, hogy 10 évvel ezelőtt ez az arány 86%-os volt. Nagymegyer először Mátyás királyunk emlékéről lett nevezetes, itt gyűjtött Bartók Béla népdalokat és itt is állítottak emlékművet az 1945-ben kitoloncolt, kitelepített magyarok emlékére. Mai napjait jelentősen meghatározza az a környéken itt is megtalálható termálvíz kincs, amire fürdő, vendéglátás és számos szálláshely épült.

A szép és tartalmas nap után kissé megfáradva, de élményekben gazdagon tértünk haza Szombathelyre.

Ezzel a nappal is tartalmasan feltöltődve készülhettünk az Egyház születésének ünnepére, Pünkösd vasárnapjára.

Hegedüs László gondnok

Istentiszteleti rend:

- istentiszteleteinket a következő időpontokban tartjuk:

minden vasárnap 9 órakor istentisztelet

minden vasárnap 10.30 órakor családi istentisztelet.

Kivételt képeznek a nagy ünnepek és a konfirmáció, amikor egy istentiszteletet tartunk 10 órakor. Ezekről külön hírben adunk tájékoztatást honlapunkon.

a hónap 1. és 3. vasárnapján 14 órakor Nemeskoltán,

15.30-kor Püspökmolnáriban istentisztelet

Lelkészek elérhetőségei:

Steindl-Papp Judit

lelkész

06-20/824-4106

Torma-Hasza Mónika

06-20/824-4412

A Szombathelyi Evangélikus Egyházközség Levéltára (SzEEL) 1953-ig kutatható. Bejelentkezés a lelkészi hivatalban telefonon, e-mailben vagy személyesen.