logo
SZOMBATHELYIEVANGÉLIKUS EGYHÁZKÖZSÉG

Csöngén és Ostffyasszonyfán járt a Férfikör

A Szombathelyi Evangélikus Férfikör a már több éve elkezdett missziója folytatásaként 22 fővel látogatott el Ostffyasszonyfára és Csöngére szeptember elején.

A kora reggeli indulás első állomása Uraiújfalu Szentivánfa falurésze volt, ahol megtekintettük az Árpád korabeli alapokra épült katolikus templomot. Aigner Géza plébános úr fogadott bennünket, majd a templom gondnoka bemutatta a feltárt freskókat. Megnéztük Uraiújfalu evangélikus templomát is. Útközben megálltunk a Rába hídjánál, ahol emléktábla hirdeti Petőfi Sándor és Orlai Petrich Soma találkozását. Csöngén a gyülekezettel istentiszteleten vettünk részt, majd a templom kertjében a gyülekezet felügyelőjének és a gyülekezeti tagoknak Sümegi István úr tartott tájékoztatót a Férfikör tevékenységéről. Megtekintettük a településen lévő Weöres Sándor és Károlyi Amy emlékházat és múzeumot. Ostffyasszonyfán találkoztunk az istentisztelet után a gyülekezettel és a gyülekezet vezetőivel.   Sümegi István úr tartott tájékoztatót a Férfikör tevékenységéről. A napközi otthonban babgulyást ebédeltünk, melyet előzetesen Sümegi István úr főzött meg és ott csak megmelegítették. A gyülekezet süteménnyel és kávéval vendégelt meg bennünket. A falu polgármestere Gecse József úr tartott tájékoztatót a község múltjáról és jelenéről. Ezután megnéztük a településen lévő kastélyokat és kúriákat. A község kultúrházában lévő Petőfi emlékszobát is megtekintettük, valamint az épület emeletén lévő egykori I. világháborús hadifogolytáborról szóló kiállítást is.
Hazaúton bementünk a hadifogolytábor temetőjébe is, ahol szerb, orosz, olasz és román elhunyt hadifoglyok sírjai találhatóak.
A kiránduláson sok szép élményben volt részünk és reméljük, hogy a gyülekezetekben is sikerül elindítani a férfikörök szervezését.

Hegedüs Laci

Kapcsolódó galéria

A Férfikör Csöngén és Ostffyasszonyfán

Istentiszteleti rend:

- istentiszteleteinket a következő időpontokban tartjuk:

minden vasárnap 9 órakor istentisztelet

minden vasárnap 10.30 órakor családi istentisztelet.

Kivételt képeznek a nagy ünnepek és a konfirmáció, amikor egy istentiszteletet tartunk 10 órakor. Ezekről külön hírben adunk tájékoztatást honlapunkon.

a hónap 1. és 3. vasárnapján 14 órakor Nemeskoltán,

15.30-kor Püspökmolnáriban istentisztelet

Lelkészek elérhetőségei:

Steindl-Papp Judit

lelkész

06-20/824-4106

Torma-Hasza Mónika

06-20/824-4412

A Szombathelyi Evangélikus Egyházközség Levéltára (SzEEL) 1953-ig kutatható. Bejelentkezés a lelkészi hivatalban telefonon, e-mailben vagy személyesen.