KRESZ tábor napról napra

Idén is népszerű volt iskolánk KRESZ tábora. 24 kisdiák rótta bringájával Szombathely utcáit, emellett színes programok, kirándulások vártak a csapatra.

1. nap

A tábor első napján ismerkedtünk egymással, a KRESZ szabályokkal, majd kerékpárra pattantunk és bejártuk a környéket. Nem volt zökkenőmentes az első túra: a bicikliknek hála felfedezhettük, hogy kitűnő kerékpárjavító-mester van a csapatunkban. Sorban potyogtak le a láncok, melyeket Heitler Dávid szerelőmester helyezett vissza szakszerűen a biciklikre. Délután még a Kalandvárosban vártak ránk nagy kalandok, ki várkapitányként, ki hegymászóként állta meg a helyét.

2. nap

Esős napra ébredtünk, így nagy hőstettet hajtottunk végre, mikor elindultunk Sárvárra kirándulni - ezúttal vonattal. Elsőként a mentőállomást néztük meg. Ott nagyon látványos bemutatóval fogadtak bennünket. Patrik, alias Boldizsár hadirokkantként került a mentőkocsiba, de természetesen mindenki kipróbálhatta, milyen a mentőben ülni sofőrként, vagy betegként. Ezután meglátogattuk az evangélikus templomot. Ázott verébseregként érkeztünk meg, így elsőként megszárítkoztunk az egyházközség gyülekezeti termében, ahol lelkész úr érdekes előadását hallgathattuk meg. Ezt követően az evangélikus templom történetét is megismerhettük. Túránk során még benéztük a várudvarba, majd a vasútállomás felé vettük az irányt. Kicsit korábban mint terveztük, de a szülők segítségével hamar visszaértünk az iskolába, ahol még játszhattak a táborozók.

3. nap

A sárvári gyalogtúra után ezen a napon ismét kerékpárral vettük nyakunkba a várost. Elsőként az Erdészeti Központba látogattunk el (Olad-körgyűrű irányba), majd visszakerekeztünk a belvárosba egy finom palacsinta lakomára. Innen moziba mentünk, ahol a Végre otthon animációs filmnek köszönhetően megtudhattuk, hogy az autók szörppel táplálva repülni is képesek :-) Mozi után a KRESZ park felé vettük az irányt. Itt gyakorolhatták a gyerekek a közúti közlekedést. A szabálytalankodókat pedig a rendőrök okították a helyes közlekedésre.

4. nap

Hosszú túrára indult a kreszes csapat csütörtökön. A reggeli bemelegítő körök után a Holdfényliget felé vettük az irányt. Első körben azonban csak az utca végéig jutottunk, ott kis technikai hiba akadt, így vissza kellett fordulnunk. A suliban Béla bácsi gyorsan orvosolta a bűnös biciklik problémáit, hogy minél előbb útnak indulhassunk. A Gyöngyösfaluba vezető úton három szülő kísért minket, közülük ketten autóval, ha probléma adódna gyorsan cselekedhessünk. Erre azonban nem volt szükség, de azért nagy könnyebbség volt, hogy a csomagjaink a kocsikban utazhattak. A Holdfényligetbe érve a gyerekek izgatottan várták, hogy kipróbálhassák a kötélpályát. Rövid gyorstalpaló és egy pizza után már Maugliként csüngtek a köteleken. Hősiesen küzdötték végig magukat az akadályokon.

5. nap

A tábor zárónapján elsőként megköszöntöttük szülinaposunkat, Patrikot (tényleg Patrikot) :-) majd a tűzoltóság felé vettük az irányt. Itt jót játszottak a gyerekek. Ezután elkerékpároztunk a fitness-parkba. Itt is mindenki megtalálta a kedvére való elfoglaltságot, ki kerékpározott, ki pedig az eszközöket próbálta sorra. Persze voltak olyanok is, akik inkább rápihentek a délutánra. Ebéd után a termál fürdőben zártuk a hetet.