Olvasótábor napról napra

29 fővel kezdődött meg június 22-én az olvasótábor. A gyerekek színes programokon, játékos foglalkozásokon ismerkedhettek a betűk világával.

Iskolánkban idén először került sor Olvasótábor szervezésére. Célunk az volt, hogy a könyvek általi információgyűjtést, lelki feltöltődést és a hasznos időtöltést szorgalmazzuk, melyhez az olvasás juttatja a gyermekeket.

1. nap

Első napon az ismerkedésé volt a főszerep, de ezzel egyidőben hat csapat alakult, természetesen a hét témájához kapcsolódóan. Így megszületett a Süsü, a Hétfejű tündér, a Könyvkukacok, a Csizmás Kandúr, a Hamupipőke, Madagaszkár pingvinjei csapata. A délelőtt folyamán a csapatok megkapták  a feladataikat, melyekről pénteken kellett beszámolniuk, majd  a Mesefüzetükbe hasznos ismereteket jegyezhettek le, úgymint napi jeles mondás a könyvekről, a könyvolvasásról. Sor került még játékos ismeretszerzésre a mesék típusairól és drámapedagógiai játékok is kapcsolódtak a kedvenc mesékhez. Délután a Berzsenyi Dániel Megyei Könyvtárral ismerkedtek a táborozók, papírszínházas előadásban volt részük és ehhez kapcsoldva kézműveskedtek is. A napot fagyizással zártuk.

2.nap

Délelőtt Dia néni, iskolánk védőnője, tartott a nyár veszélyeiről színes, interaktív foglalkozást, így aztán, felvértezve a nyár veszélyeiről kapott tudással, mindenki sikeresen oldotta meg a feladatokat. A továbbiakban a csapatok megalkották  a saját versikéjüket és plakátjaikat a csapatuk nevéről. Délután szellemi akadályverseny következett, melyet nem akadályozott az sem, hogy egy helyszín iskolán kívül volt, elvégre az olvasótáboros gyermek nem cukorból van, igaz? Az akadályverseny során nagyon fontos volt, hogy a csapattagok együtt dolgozzanak a csapatkapitányuk irányítása mellett, hogy minél több pontot tudjanak a rendelkezésre álló idő alatt összeszedni.

3.nap

Vonatunk reggel hétkor indult Sopronba, s az  út alatt mindannyian  sikeres felébredtünk. A soproni felfedezéseket a Pékmúzeummal kezdték a táborozok, ahol megismerkedtek a pék és cukrász szakma alapjaival, szépségeivel és nehézségeivel. A szerencsepatkóra lépve felvértezték magukat , hogy minden csalafinta kérdésre tudjanak válaszolni. A tízórait rendhagyó módon egy játszótéren költötték el a gyerekek, mely után még jobban esett a játék. A kirándulás Sopron néhány nevezetességének megismerésével folytatódott, majd az ebéd elfogyasztása után a soproni evangélikus templomot járhatták be a táborozók , majd a Széchényi István Városi Könyvtár gyeremekrészlegében a népmesék világával ismerkedtek. A hazaút előtt kézművesfagyit kóstolthattak a gyerekek, és élményekkel telve értek haza.

4. nap

Ez a nap a kézműveskedésé volt, 3 D-s képet és tarisznyát készítettek az olvasótáborosok. Ezen a napon korábban indultak a Május 1. Étterembe ebédelni, ahol egyébként minden nap nagyon ízletes és bőséges ebéddel várták a táborozókat,mert az egész délután a Kalandvárost fedezték fel.

5. nap

A záró napra jó sok program jutott, elsőként a keddi akadályverseny eredményhirdetése zajlott, ahol, bár nem a helyezés, hanem a részvétel a fontos, de némi édességes jutalmat minden csapat kapott. Utána  a csapattagok bemutatták előadásaikat a csapatnévről és a hozzá kapcsolódó kutakodásaikról. A délelőtt folyamán a kápolnában, Halasi András bácsi tartott vetített előadást a Könyvek Könyvéről a táborlakóknak. Délután mozilátogatás volt a program, ahol 3D-s szemüvegben élhették át a mese varázsát a gyerekek.

Reméljük, jövőre újra találkozunk! smiley

Napi ige

Iskolánk alapítványa

Testvériskoláink

Tehetségpont vagyunk

Örökös Ökoiskola vagyunk

Iskolánk Johannita védnökség alatt

Tudósítások iskolánkról

e-Igazgatótanács

Dominó Trans
Bethlen Alap
Nyitott ajtók
Cholnoky Kalendárium
Evangélikus Szeretetszolgálatért Alapítvány
Reményik
Szombathely Diakóniai Központ
Evangélikus Diakónia Magyarország
Evangelikus.hu
YS